Погода в Черновцах
 

Вівторок, 22 серпня 2017
Затверджено порядок переходу платників податку на прибуток до подання спрощеної податкової декларації та форма такої декларації PDF Друк Написати листа
Вівторок, 22 серпня 2017, 09:25

Затверджено порядок переходу платників податку на прибуток до подання спрощеної податкової декларації та форма такої декларації

Чернівецька ОДПІ звертає увагу, що 15.08.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 №592 (далі – Постанова №592), якою відповідно до абзацу четвертого п.46.5 ст.46 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) затверджені:

- Порядок переходу платників податку на прибуток підприємств до подання спрощеної податкової декларації з такого податку (далі – Порядок);

- форма спрощеної податкової декларації з податку на прибуток підприємств, який оподатковується за ставкою 0% відповідно до п.44 підрозділу 4 «Особливості справляння податку на прибуток підприємств» розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ.

Порядок регулює питання переходу суб’єктів господарювання – платників податку на прибуток підприємств до подання спрощеної податкової декларації з податку на прибуток підприємств, який оподатковується за ставкою 0% відповідно до п.44 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ.

Платники податку на прибуток підприємств, які відповідають критеріям, визначеним пунктом 44 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ, і мають право застосовувати ставку податку 0%, за результатами кожного звітного (податкового) періоду складають спрощену податкову декларацію із зазначеного податку за встановленою формою та подають її контролюючому органові у строк, встановлений ПКУ для річного звітного (податкового) періоду.

Нагадуємо, що відповідно до п.44 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ на період до 31.12.2021 застосовується ставка нуль відсотків для платників податку на прибуток, у яких річний дохід, визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний період, не перевищує трьох мільйонів гривень та розмір нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) кожному з працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не меншим як дві мінімальні заробітні плати, розмір якої встановлено законом, та які відповідають одному із таких критеріїв:

а) утворені в установленому законом порядку після 01.01.2017;

б) діючі, у яких протягом трьох послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їх утворення пройшло менше трьох років) щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує трьох мільйонів гривень, та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду становила від 5 до 20 осіб;

в) які були зареєстровані платниками єдиного податку в установленому законодавством порядку в період до 01.01.2017 та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) становив до трьох мільйонів гривень та середньооблікова кількість працівників становила від 5 до 50 осіб.

При цьому, якщо платники податку, які застосовують норми цього пункту, у будь-якому звітному періоді досягли показників щодо отриманого доходу, середньооблікової чисельності або середньої заробітної плати працівників, з яких хоча б один не відповідає критеріям, зазначеним у цьому пункті, то такі платники податку зобов’язані оподаткувати прибуток, отриманий у такому звітному періоді, за ставкою, встановленою п.136.1 ст.136 ПКУ.

Постанова №592 опублікована у газеті «Урядовий кур’єр» від 15.08.2017 №151.

Відділ організації роботи Чернівецької  ОДПІ


Торгуєте технікою – подбайте про касовий апарат PDF Друк Написати листа
Вівторок, 22 серпня 2017, 09:20

Торгуєте технікою – подбайте про касовий апарат

З 08 травня 2017 року набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 р. № 231 «Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій».

Оскільки ця новація стосується чималої кількості суб’єктів господарювання, про ці та інші питання розповів начальник Чернівецької ОДПІ Микола Загарюк.

– Розкажіть, чи усі платники, які торгують технікою, зобов’язані використовувати касові апарати? Можливо, є винятки, наприклад, платники на спрощеній системі оподаткування?

Постанова Кабміну опублікована 7 квітня і набрала чинності через 30 днів з дня її опублікування, тобто з 8 травня. Саме з цієї дати й слід застосовувати РРО підприємцям-«єдинникам», які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Це повинні робити і платники єдиного податку першої групи, які провадять діяльність на ринках, і платники другої та третьої груп незалежно від обсягу річного доходу. Для них визначальною умовою в застосовуванні РРО є реалізація відповідного виду товарів, а саме – технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

– Чи зможе підприємець самостійно працювати з касовою технікою. Можливо, йому доведеться наймати на роботу бухгалтера?  Наскільки це складно?

– Складного тут нема нічого. Сьогодні всі РРО підключаються до мережі Інтернет і передають звіти в електронному вигляді, що спрощує ведення бухобліку, позбавляє необхідності зберігання контрольної стрічки і тому подібних формальностей.

Для реєстрації РРО необхідно вивчити документацію щодо застосування певних видів реєстраторів, моделей та їхніх класифікацій у конкретних сферах діяльності, а потім уже їх придбати; обрати центр сервісного обслуговування та укласти з ним договір; звернутися до податкової за місцем проживання суб’єкта господарювання.

– Які документи необхідні для реєстрації касового апарата?

– Заява про реєстрацію РРО за формою № 1-РРО; копія документа, що підтверджує факт придбання або безоплатного отримання РРО; копія паспорта РРО; копія документа на право власності або право перебування (оренди) в приміщенні, де будуть використовувати касовий апарат; копія договору із ЦСО (центром сервісного обслуговування).

Треба також отримати довідку про резервування фіскального номера РРО за формою № 2-РРО; протягом п’яти робочих днів із моменту видачі довідки про резервування фіскального номера РРО звернутися до ЦСО для опломбування касового апарата, ввести його в експлуатацію і подати копії згаданої довідки та акта до закінчення п’ятиденного строку до податкової для завершення реєстрації РРО й отримання посвідчення.

– Яка відповідальність чекає на підприємців, які не зареєструють реєстратор розрахункових операцій?

– Якщо з’ясується, що суб’єкт господарювання не застосовує реєстратор розрахункових операцій при реалізації товарів, то буде штраф: у розмірі 1 гривня – за порушення, вчинене вперше, та 100% вартості проданих товарів – за кожне наступне здійснене порушення.

– Скільки платників у Чернівцях використовують РРО?

– Враховуючи те, що основна сфера застосування РРО – це торгівля і сфера послуг для населення, де операції відбуваються з використанням готівки або особистих платіжних карт, то суб’єктів господарювання, які використовують РРО, є чимало.

Загалом на 01.08.2017р. на обліку в Чернівецькій ОДПІ перебувають 2435 реєстраторів розрахункових операцій, в т.ч. 2149 працюють у Чернівцях, а 286 – на Глибоччині.

Зрозуміло, що їхня кількість збільшується, зокрема і у зв’язку з новаціями, про які ми зараз говоримо.

– Якщо підприємець вирішив встановити РРО, як правильно його вибрати?

– Перелік касових апаратів та фіскальних реєстраторів, дозволених до реєстрації та використання в Україні, міститься в Державному реєстрі РРО. Ви можете вибрати будь-яку модель з розділу I (доступні до первинної реєстрації). Вибір конкретної моделі залежить від ваших бізнес-процесів, кількості покупців, облікової системи тощо. У разі потреби консультацію нададуть у Центрі обслуговування платників Чернівецької ОДПІ.

Відділ організації роботи Чернівецької ОДПІ


Чернівчани сплатили майже 14 мільйонів майнових податків PDF Друк Написати листа
Вівторок, 22 серпня 2017, 09:18

Чернівчани сплатили майже 14 мільйонів майнових податків

Упродовж семи місяців цього року бюджет Чернівців від громадян – землекористувачів, власників нерухомості та елітного транспорту отримав 13853,8 тис. грн. майнових податків, що на 1124,2 тис. грн. більше, ніж торік.

Як розповів начальник Чернівецької  ОДПІ  Микола Загарюк, найбільша питома вага  у структурі надходжень майнових податків традиційно належить платі за  землю,- цього року землевласники та землекористувачі – громадяни поповнили казну міста на 13375,6 тис. грн., що на 998,6 тис. грн. перевищує минулорічні показники.

Із наближенням граничного терміну сплати, містяни  активно розпочали сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Так, за сім місяців цього року від громадян  бюджет Чернівців отримав 454,6 тис. грн., що на 187,4 тис. грн. більше, ніж минулого року.

Зверніть увагу, що 29 серпня – граничний термін сплати для громадян щодо усіх майнових податків: плати за землю, нерухомість і транспорт. Прошу чернівчан не зволікати зі сплатою, адже з наступного дня граничного строку діючим законодавством передбачено застосування штрафних санкцій: у разі затримки сплати податку до 30 днів – 10%, більше 30 днів – 20% від суми податкового боргу.

Додаткову інформацію можна отримати за тел.: 54-56-51, 54-60-23, або завітавши до Чернівецької ОДПІ за адресою: м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200-А, каб. №№208, 222.

Відділ організації роботи Чернівецької ОДПІ


Не забудьте! До 29 серпня - термін сплати за землю та нерухомість! PDF Друк Написати листа
Вівторок, 22 серпня 2017, 09:14

Не забудьте!  До 29 серпня - термін сплати за землю та нерухомість!

Громадянам - платникам плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки до 1 липня направлено податкові повідомлення про розмір податку на нерухомість та землю. Сплатити необхідно протягом 60 днів з дня вручення такого повідомлення, тобто до 29 серпня.

Датою сплати податку є дата надходження коштів на рахунок. Натомість, процедура зарахування коштів банками може тривати кілька днів. А тому, радимо не відкладати сплату до останнього дня, адже з наступного дня граничного строку діючим законодавством передбачено застосування штрафних санкцій: у разі затримки сплати податку до 30 днів – 10%, більше 30 днів – 20% від суми податкового боргу.

Додаткову інформацію можна отримати за тел.: 54-56-51, 54-60-23, або завітавши до Чернівецької ОДПІ за адресою: м.  Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200-А, каб. №№208, 222, 223.

Просимо чернівчан не зволікати зі сплатою майнових податків!

Відділ організації роботи Чернівецької ОДПІ


"Пульс" – за новим номером! PDF Друк Написати листа
Вівторок, 22 серпня 2017, 09:11

"Пульс" – за новим номером!

Чернівецька ОДПІ звертає увагу, що з 20 липня 2017 року громадяни та суб’єкти господарювання зможуть повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників органів ДФС на Сервіс «Пульс», зателефонувавши до Контакт-центру ДФС, за номером 0800501-007.

Крім того, обравши відповідний напрямок у меню інтерактивного голосового автовідповідача (цифри від 0 до 7) громадяни та суб’єкти господарювання зможуть:

– отримати інформацію щодо обробки електронної звітності та опрацювання файлів запитів про доходи для призначення субсидій (цифра 0);

– отримати інформаційно-довідкові послуги (цифра 1);

– отримати інформацію щодо електронного цифрового підпису (цифра 2);

– залишити усне зверненння, відповідно до Закону України «Про звернення громадян» (цифра 3);

– залишити інформацію про неправомірні дії або бездіяльність працівників органів ДФС на сервіс «Пульс» (цифра 4);

– залишити інформацію про особу, стосовно якої проводиться перевірка, щодо поширення на неї заборон, відповідно до Закону України «Про очищення влади» (цифра 5);

– залишити повідомлення  від працівників ДФС про порушення Закону України «Про запобігання корупції» іншою особою ДФС (цифра 6);

–  отримати довідкову інформацію (цифра 7).

Відділ організації роботи Чернівецької ОДПІ


Про податок на нерухомість у Чернівцях – з начальником Чернівецької ОДПІ PDF Друк Написати листа
Вівторок, 22 серпня 2017, 09:08

Про податок на  нерухомість у Чернівцях – з начальником Чернівецької ОДПІ


Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки - це місцевий податок, що сплачується платниками за об’єкти житлової та нежитлової нерухомості і зараховується до місцевого бюджету.  Враховуючи наближення граничного терміну сплати (29 серпня) та звернення чернівчан, про особливості сплати цього податку розповів начальник Чернівецької ОДПІ Микола Загарюк.


Податок на нерухоме майно запроваджено нещодавно, якими документами регламентовано його сплату?

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є частиною податку на майно. Його адміністрування регламентовано статтею 266 Податкового кодексу України.

Але повноваження щодо пільг з податку на нерухомість, затвердження ставок цього місцевого податку мають виключно органи місцевого самоврядування.

У Чернівцях Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затверджено рішенням Чернівецької міської ради від 25.06.2015 року №1635, зі змінами від 28.01.2016 року №80 та від 09.02.2017 року №581.


Оскільки юридичні особи самостійно розраховують та декларують суму податку на нерухомість, розкажіть про те, як цей місцевий податок сплачують громадяни?

Фізичні особи - власники об’єктів житлової та нежитлової нерухомості у 2017 році сплачують податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2016 рік.

До 1 липня контролюючий орган надсилає платнику податку за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити.

Протягом 60 днів з моменту отримання повідомлення-рішення власники нерухомості, тобто до 29 серпня, сплачують податок до бюджету.

Громадяни, які отримали податкові повідомлення-рішення про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та не згодні з нарахованими сумами мають можливість звернутись до органу Державної фіскальної служби та провести звірку даних.


Поясніть докладніше, що робити чернівчанам, які, наприклад, отримали повідомлення про сплату податку за квартиру, а вона вже кілька років їм не належить?

От для цього, власне, і потрібно звіритись. Зважаючи на те, що бази даних органів ДФС щодо майна, яке перебуває у власності громадян, знаходяться на стадії наповнення, а також розширення кола платників податку на нерухоме майно, можуть виникати розбіжності між даними платника і контролюючого органу. Тому громадяни, які отримали податкові повідомлення-рішення, мають можливість звернутись до державної податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації) та провести звірку даних щодо об’єктів нерухомості, їх часток, площі, пільги, ставки та нарахованої суми податку. При цьому, їм необхідно пред’явити оригінали документів щодо об’єктів нерухомості, які знаходяться у їх власності.

У разі виявлення розбіжностей податківці вносять зміни до реєстру платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, проводять перерахунок суми податку та вручають громадянину нове податкове повідомлення-рішення. При цьому, попереднє вважається скасованим.


Розкажіть,  чи є пільги з податку на нерухоме майно?

Так, не усім власникам нерухомого майна  доведеться сплачувати за нього податок.

Так звана, пільгова площа для  квартир незалежно від їх кількості складає 60 м2;

• для житлового будинку-120 м2;

• для різних типів житлового нерухомості (приміром, якщо у власності є і квартира, і будинок) –180 м2.

Наприклад, якщо особа має будинок площею 115 м2, то податок не сплачує, оскільки (не перевищено пільгову площу для будинків – 120 м2). Якщо ж у власності у 2016-му році була квартира площею 155 м2, то доведеться заплатити за 95 м2(155 м2 – пільгові 60 м2 = 95 м2).


Крім неоподатковуваних площ є об‘єкти нерухомого майна, які не оподатковуються?

Так, їх перелік визначений Податковим кодексом, це зокрема: будівлі дитячих будинків сімейного типу, житлова нерухомість, непридатна для проживання, у тому числі у зв‘язку з аварійним станом, житлові об‘єкти, що належать багатодітним та прийомним сім‘ям, дітям-сиротам та позбавленим батьківського піклування, дітям-інвалідам, яких виховують одинокі матері (батьки) тощо.

Також місцеві ради можуть встановлювати пільги з податку на нерухоме майно.


Які ставки податку у Чернівцях?

Для громадян - власників нерухомості у  Чернівцях встановлено такі ставки податку:

За квартиру площею від 60 до 120 кв.м. сплачують 0,1% мінімальної заробітної плати на 1 січня 2016 року – 1378 грн. за 1 кв.м. площі понад 60 кв.м., тобто 1,38 грн.  за кв.м.

Наприклад, за квартиру 67 кв. м. доведеться сплатити 9,66 грн. (7Х1,38=9,66).


За квартиру площею понад 120 кв. м.: за площу від 60 до 120 кв. м.  – 0,1% мінімальної зарплати за 1 кв.м., за площу, яка перевищує 120 кв. м. і вище – ставка податку становить 1% за 1 кв.м.

Тобто, власнику квартири у 125 кв. метрів доведеться сплатити 151,70 грн. (120-60=60; 60Х1,38=82,80; 5Х13,78=68,90; 82,80+68,90=151,70).

Якщо загальна площа квартири перевищує 300 кв.м сума податку збільшується на 25 тисяч гривень.

Такі самі ставки і механізм розрахунку податку і для  власників житлових будинків.  Єдина різниця у площах.

Так, власники житлового будинку площею від 120 до 250 кв.м. сплачують 0,1% за 1 кв.м. площі понад 120 кв.м.

За будинок площею понад 250 кв. м.: за площу від 120 до 250 кв.м. - 0,1% за 1 кв. м; за площу 250 кв.м і вище – ставка податку становить 1% за 1 кв.м.

Якщо загальна площа житлового будинку перевищує 500 кв.м сума податку збільшується на 25 тисяч гривень.

Якщо у власності фізичної особи перебувають різні типи об'єктів житлової нерухомості, то за площу від 180 до 370 кв.м сплачується 0,1% за 1 кв.м, за площу 370 кв.м і вище сплачується 1% за 1 кв.м.


Як сплачувати податок, якщо нерухоме майно належить кільком власникам, наприклад чоловікові та дружині?

Якщо нерухомість знаходиться в частковій власності кількох осіб і розділена в натурі, то сплачувати податок на нерухомість буде кожний власник за свою частку. Якщо ж нерухомість знаходиться в загальній спільній власності кількох осіб та не розділена в натурі, то сплачувати податок буде один із власників за згодою.

Пільга по сплаті податку у такому випадку надається конкретному громадянину на ті метри житлової нерухомості, які є його власністю як окремо зареєстровані у держреєстрі.

Тобто, коли квартирою у 150 квадратних метрів у рівних частках володіють дві особи і дві частки рахуються в реєстрі як окремі об’єкти, кожному з них належить по 75 квадратних метрів. Оскільки Податковим кодексом передбачена пільга на 60 квадратних метрів для кожного власника, то сплачувати обидва будуть тільки за «зайві» 15 квадратів.

Якщо нерухомість не розділена в натурі і у реєстрі рахується як один об’єкт, яким володіють кілька осіб, тоді оподатковуватися будуть 90 квадратних метрів, оскільки 150 квадратів зменшуються на пільгові 60. При цьому пільга надаватиметься тільки одному з власників, на якого в держреєстрі зареєстрована квартира.

Пільга надається власнику незалежно від кількості квартир. Але при цьому пільги по сплаті податків не надаються на об’єкти, які використовуються власниками для отримання доходів. Наприклад, якщо в одній квартирі людина мешкає а іншу – здає в оренду або використовує як офіс для підприємницької діяльності, тоді за другу квартиру стягують податок без надання пільги.


Які штрафні санкції чекають громадян, які  своєчасно не розрахуються із бюджетом?

Сподіваюсь, що усі  сплатять у визначені терміни. Але, якщо особа не сплачує узгоджену суму грошового зобов‘язання протягом терміну, визначеного Податковим кодексом, передбачено штраф: при затримці до 30 календарних днів включно, що настають за останнім днем строку сплати – 10% погашеної суми боргу; якщо більше 30 днів – то 20% суми погашеного боргу. Також за кожен день прострочення нараховується пеня.


Відділ організації роботи Чернівецької ОДПІ


Ще є час звірити дані по нерухомості з податковою інспекцією PDF Друк Написати листа
Вівторок, 22 серпня 2017, 09:04

Ще є час звірити дані по нерухомості з податковою інспекцією

Громадяни, які отримали податкові повідомлення-рішення про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у випадку незгоди з нарахованими сумами мають можливість звернутись до органу Державної фіскальної служби та провести звірку даних.

Зважаючи на те, що бази даних органів ДФС щодо майна, яке перебуває у власності громадян, знаходяться на стадії наповнення, а також розширення кола платників податку на нерухоме майно, можуть виникати розбіжності між даними платника і контролюючого органу. Тому громадяни, які отримали податкові повідомлення-рішення, мають можливість звернутись до державної податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації) та провести звірку даних щодо об’єктів нерухомості, їх часток, площі, пільги, ставки та нарахованої суми податку. При цьому, їм необхідно пред’явити оригінали документів щодо об’єктів нерухомості, які знаходяться у їх власності.

У разі виявлення розбіжностей податківці вносять зміни до реєстру платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, проводять перерахунок суми податку та вручають громадянину нове податкове повідомлення-рішення. При цьому, попереднє вважається скасованим.

Чернівецька ОДПІ звертає увагу платників, що вони мають можливість попередньо зателефонувати до податкової інспекції, а, у разі необхідності, завітати до Центру обслуговування платників з відповідними документами.

Загалом, цього року повідомлення про сплату податку на нерухоме майно отримали 9100 чернівчан на загальну суму 2,1 млн. грн. Розрахуватись з бюджетом необхідно  упродовж 60 днів із дня вручення документа. У 2017 році граничний строк сплати зобов'язання, вказаного у квитанції - 29 серпня.

Додаткову інформацію можна отримати за тел.: 54-56-51, 54-60-23, або завітавши до Чернівецької ОДПІ за адресою: м.  Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200-А, каб. №№208, 222.

Відділ організації роботи Чернівецької ОДПІ


Слідкуйте за нами

Відео архів

Відеоархів МТРК Чернівці

Календар новин

< серпня 2017 >
П В С Ч П С Н
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Langate

Справжня вода

Молодий Буковинець

Глобус відвідувачів

Статистика

На даний момент 177 гостей на сайті
 
Copyright © 2010 Телеканал "Чернівці".Всі права захищені.