Вже два тижні чернівецькі першокласники опановують шкільний процес Друк
Четвер, 16 вересня 2010, 18:44
     Вже два тижні чернівецькі першокласники опановують шкільний процес.  Іграшки відійшли на другий план. Тепер у дітей важливіші справи – уроки та книжки.

     Вже два тижні чернівецькі першокласники опановують шкільний процес.  Іграшки відійшли на другий план. Тепер у дітей важливіші справи – уроки та книжки.
Початок навчання дитини у першому класі – це складний та відповідальний етап у її житті. Адже відбувається дуже багато змін. Психологічне напруження у першокласників виникає як результат реакції на незвичну обстановку. Діти не знають, чим відрізняється учитель від вихователя з дитячого садочка, а також від мами та бабусі.
Оксана Косован, вчителька початкових класів: «Звичайно, цей вік є переломним. Ми спілкуємося з батьками і дітками. Говорим, що цей 1 клас ми працюємо зі словами, «вчимося бути школярами». Що й робимо у перші два тижні «Розпочалося навчання в 1-му класі з курсу «Введення у шкільне життя». Ми знайомимо дітей, що таке школа, як почувати та вести себе тут»
Вчителька 1-го А класу 5-ї гімнізії Оксана Косован каже: діткам непросто. Але й завдання педагога – допомогти вчорашнім дошкільнятам влитися у шкільний колектив. Її вихованці навчанням задоволені.
Першокласниця:« Мені подобається на уроках в школі вчитися… математика… письмом, читанням…»
Першокласникам показують цікаві картинки та ілюстрації. Вчать читати та писати. Навіть коли хтось з дітей свариться, їх тут же мирять в досить оригінальний спосіб – застосовують так званий «килимок дружби».  Дітки  вивчили чимало мирилок.
Першокласниця:«Мирилка летіла, на плече сіла. Сказала тихенько – миріться швиденько»
Також школярів привчають до дисципліни вже з перших днів. Спеціальні знаки «погодження – непогодження» першачки знають бездоганно.
Першокласниця:«Знак не погоджуюся – це хрестик такий, знак погоджуюся – ось така рисочка. А знак «Я» - це так підняти руку »
Психологи кажуть – дитина повинна звикнути до нового статусу та умов. У кожного першокласника період адаптації різний. І може тривати від двох тижнів – до двох місяців.
Оксана Тимофєєва, психолог:«Іноді дитині важливо почути, що все буде добре, що дорослі поруч і допоможуть. Потрібно бути чуйними до своєї дитини і надати їй підтримку коли вона цього найбільше потребує»
Зустрічаючи дитину з школи, розпитайте її як пройшов день. Поцікавтеся, що вона робила, і обов’язково похваліть за те, що вона трималася впевнено.

 
Олександр Коркоіл, телеканал «Чернівці»