Анатоль Федірко представив на розсуд неширокому загалу на Центральній площі свою нову арт-інсталяцію Друк
Четвер, 31 січня 2013, 18:35

Свастика, квадрат Малевича, сюрреалізм українського політиканства - як тільки не називали сьогодні нову арт-інсталяцію Анатолія Федірка, яку він представив на розсуд неширокому загалу на Центральній площі. Сам митець каже, чотири чобота, червоний квадрат Свастика, квадрат Малевича, сюрреалізм українського політиканства - як тільки не називали сьогодні нову арт-інсталяцію Анатолія Федірка, яку він представив на розсуд неширокому загалу на Центральній площі. Сам митець каже, чотири чобота, червоний квадрат, залізна брама і силуети старовинного міста десь внизу - це усе символи Чернівців сучасних, які були і залишаються самодостатнім містом незалежно від країни, до якої належать. "Аби не Радянський союз!" - додав Анатоль Федірко.

О 12 годині на центральній площі міста було з 10 камер, 15 журналістів, двоє панів у марлевих пов'язках і незрозумілий шмат залізяки, пофарбований у жовтий колір. Усе це почали перекривати шторами, спорудження ж самої інсталяції зайніло трохи більше 20 хвилин. Окремі частини цього витвору мистецтва можна було зрозуміти, а от на пояснення про образ в цілому усі чекали від митця. Розпочав анатолій Федірко здалеку.

Анатолій Федірко, автор інсталяції: "Той проект, який я вам сьогодні презентую, розповість про історію Чернівців - трагічну, комічну. І можливо, буде мати сенс майбутнього тому що ми всі віримо в найкраще майбутнє".

За задумкою, чоботи, причеплені до червоного квадрату, мали б символізувати круговерть політичних ситуацій, в яких опинялося наше місто. Анатолій Федірко підкреслив, що валянок символізує Росію, офіцерські чоботи - Румунію. Та вони постійно за щось чіплялися, і в цьому автор усвідомив ще один сакральний сенс.

Анатолій Федірко, автор інсталяції: "Чоботи символізують у нас те, як по місту топчуться різні мультикультурні люди. І важко крититься, так само як ці люди топчуться по нашій буковинській землі".

Надпис під зображенням клоуна звучить як "циркус політікус". На думку Федірка, у сучасній Україні ці поняття тотожні, і це є природнім етапом розвитку соціуму. Саме ж місто причаїлося десь внизу - і за колом, і за сапогами. Воно, мовляв, переживало усіляке, і це переживе.

Андрій Білогорка, голова ГО "Рідне місто": "Я сприймаю цю інсталяцію як вияв сарказму відношення свідомих чернівчан до того політичного цирку, який ми можемо спостерігати. Політики, політичні бренди, партійні бренди - усі тупцюють по нашому місту то в чоботях, то в лакованих черевичках. Насправді для міста нічого конкретно не роблячи, а сподіваючись потрапити до Києва, до владних структур".

Анатолій Федірко, автор інсталяції: "Букініст має бути Букіністом, книгарень має бутьи більше ніж яток базарних. Все це розуміють чернівчани. Місто в принципі повертаєтьс до культури. Не тільки Калинівський базар визначає обличчя Чернівців сьогодні, а й ті культурні імпрези, які відбуваютсья в Чернівцях".

Скільки часу простойть інсталяція, Анатолій Фдірко на момент відкриття не встиг вирішити. Одне ясно - ділянка посередині центральної площі порожньою не залишиться. Митець має намір агітувати чернівчан за встановлення пам'ятника, який був на цьому місці першим - Мадонна з дитиною на руках.

Надія Величко. Телеканал "Чернівці".