Погода в Черновцах
 
Жінка-домогосподарка, турботлива матуся, жінка –річ, прикраса чи богиня PDF Друк e-mail
Середа, 30 червня 2010, 18:48

Жінка-домогосподарка, турботлива матуся, жінка –річ, прикраса чи богиня – все це стереотипи жіночих образів, які вміло використовуються і нав’язуються нам через рекламу. Для цього створені механізми, про які прості люди не здогадуються. Використання таких механізмів як оречевлення, надмірна естетизація, еротизація та інші – експерти з тендерних питань називають сексизмом у рекламі. Розповісти про це до Чернівців приїхала експертка  Тамара Злобіна. Її запросила журналістка газети «Версії» Емма Антонюк. На семінар були запрошені журналісти та представники рекламних відділів мас-медіа та зацікавлені.  Світлана Павлівна Сенчик – найнеочікуваніша зі слів організаторів відвідувачка. Пенсіонерку цікавить роль жінки у сучасному суспільстві.

Світлана Сенчик учасниця семінару: «Мені здається, що мало показують розвиток почуттів жіночих… індивідуальне мислення. Мені здається, що треба, щоб мораль була в рекламі, кінофільмах».

Такі очікування жінки семінар не обманув. Як розповіла експерт Тамара Злобіна, в рекламі роль жінки часто зводиться до ролі домогосподарки, турботливої матусі і просто речі. Як от наприклад.

Від сексизму у рекламі можуть потерпати також і чоловіки, але їхній образ подається як домінуючий, тож  мінуси часто не такі помітні: «Найперший мінус в тому, що чоловікам пропонують модель переможця, будь лідером, будь сильним, при цьому забувають, що лідерами бувають тільки одиниці. А сі решта, виходить, лузери і в них починається фрустрація, стрес, психологічні проблеми».

Механізм, який використаний у таких рекламах має назву мачизм.

Інший -  фейсизм – це принцип, коли у рекламі використовуються лише  жіночі ноги, груди, сідниці (мовляв жінка – це ось це). В той час, як чоловік без голови (яка символізує  розум) не зображається.  Навчитися вирізняти сексистські механізми  - це перший крок до того, що вплинути на творців реклами, - вважають організатори семінару. Як зазначила Тамара Злобіна, причина такої реклами в неосвіченості: «Справа в низькій освіті наших рекламістів, які думають, що ця вульгарна форма «товар+баба» завжди продається, хоча це не завжди так».   Жінка у рекламі не обов’язково має зображатися пасивною – річ, домогосподарка, вона може бути сильною, зайнятою в громадській діяльності, а прати речі може не лише жінка, але й  чоловік – відтак реклама може бути більш правдивою. Організатори сподіваються – семінар подіє.

Якщо ми бодай помічатимемо сексистські реклами,  - значить ми вже не байдужі до тих, кого такі речі можуть ображати.  

Оксана Зима.  Телеканал «Чернівці».

 

Радіо Блиск ФМ 106.6 онлайн

Радіо Блиск ФМ 106.6

Слідкуйте за нами

Відео архів

Відеоархів МТРК Чернівці

Календар новин

< червня 2010 >
П В С Ч П С Н
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29        

Langate

Справжня вода

Молодий Буковинець

Глобус відвідувачів

Статистика

На даний момент 313 гостей на сайті
 
Copyright © 2010 Телеканал "Чернівці".Всі права захищені.