У Чернівцях побільшало велосипедистів, зявилося 20 велопарковок та кілька веломаршрутів. Однак, досі більшість городян не поспішає міняти своїх транспортних засобів. Двоколісними здебільшого користуються, як засобами для відпочинку та прогулянок містом, вулицями ж пересуваються на автомобілях. Стверджують - дорожче, проте надійніше. Оскільки водії на шляхах мають більше прав, ніж велосипедисти. До того ж, у нас немає інфраструктури для цього. У прес-клубі реформ журналістів запевнили - через кілька років Чернівці стануть велосипедним містом.
Міняти чотириколісні автомобілі на двоколісні велосипеди городяни не поспішають. І це при тому, що веломашини у порівняльній характеристиці багато в чому переважають автомашини. По-перше, велосипед набагато дешевший за ватомобіль як у придбанні, так і в експлуатації та обслуговуванні. Його не потрібно заправляти бензином, який сьогодні не з дешевих. Запчастини тут не такі дорогі, до того ж велосипед пройде там, де автівці і не снилося. По-друге, спокійні та розслаблені поїздки на двоколісному з середньою швидкістю позбавляють зайвих 400-500 калорій за кожен кілометр. Це довели науковці, зокрема, якщо вірити вченим із Нідерландського інституту, люди, котрі приїжджають на велосипеді на роботу, хворіють у середньому 7 днів на рік, ті ж, хто перевагу віддає автомобілю - майже 9 днів. У Чернівцях велосипедистів не так вже і багато, як у європейських містах, проте, відзначили учасники прес-клубу, останнім часом їхня кількість поступово збільшується.
Аби пересадити городян з автівок на велосипеди, довелося запровадити проект. За сприяння Канадського фонду підтрикми місцевих ініціатив протягом року в Чернівцях облаштували 20 велопарковок та створили кілька екологічних маршрутів. На черзі - розробка та розвиток велоінфраструктури. Цей етап, переконані керівники проекту, безумовно буде найважчим. Без підтрикми міської влади тут не обійтися. Діалог з чиновниками знайшли, наскільки він виявився успішним - покаже час.
Андрій Ходоровський, начальник відділу інформації МР: "Саме для вирішення проблем створено робочуц групу. Перші результати почуємо на початку наступного року"
На кого рівнятися, і владники, і керівники проекту знають. Мінімум - Львів, де велоуструктура успішно вже розвивається. Максимум - польське містечко Конін, де нещодавно побували представники міськради.
Андрій Ходоровський, начальник відділу інформації МР: "Два тижні тому вми відвідали Польшу, вивчали там це питання. Спочатку на проїжджій частині роблять полосу окрему, далі ставлять значки з підсвіткою".
Фінансує проект у Польщі єврокомісія. Відтак, при успішній реалізації проекту в Чернівцях у нас теж є всі шанси отримати підтримку від Європи. Головне, відзначили учасники прес-клубу, аби у місті дотримувалися прав велосипедистів. До прикладу, в Будапешті пішоходам, які йдуть велосипедною доріжкою, поліцейські можуть виписати штраф до 300 євро. У нас же не всі водії відповідають за свої порушення.
Олександр Хмель. Телеканал «Чернівці». |